Wakuli

#
Wakuli geeft de marges van handelaren en retailers terug aan de 25 miljoen kleinschalige koffieboeren wereldwijd.
Yorick Bruins, co-founder Wakuli

Wakuli

Wakuli heeft als doel om een ​​eerlijke koffiewaardeketen te creëren die alle betrokkenen ten goede komt – van oorsprong, tot branden, helemaal tot aan je koffiekop en weer terug naar origin.  

Bij Wakuli draait alles om ‘s werelds beste koffie, rechtstreeks door de brievenbus bij je thuis of op het werk. Wakuli is een e-commerce start-up met een missie: Ze kopen persoonlijk hoge kwaliteitskoffie in van boerencoöperaties over de hele wereld, branden het en verkopen het via hun website www.wakuli.com. De boer verdient gemiddeld 100% tot 250% meer dan de marktprijs en de nederlandse koffiedrinker heeft eindelijk toegang tot echt goede koffies – gemakkelijk in huis - met impact. Daar hoeft overigens niet meer voor betaald te worden: de prijzen van de versgebrande koffie zijn concurrend met mid-to-top-shelf supermarkt koffies. Hoe dit kan? Door de archaïsche koffiehandelaar, opkoper en retailer obsoleet te maken. Win-win voor boer en consument!

Meer weten?
Kijk op de website

  • Branche Horeca & voeding
  • Impactgebied Intern. ontwikkeling & Fair chain
  • Vestigingsplaats Den Haag

Andere sociale enterprises in de branche Horeca & voeding

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •