Retulp

#
No excuse for single-use
Richard Gabriel, Oprichter Retulp

Retulp

De missie van Retulp is zwerfafval te verminderen en de plastic soep tegen te gaan. Dat doen ze door de verkoop van herbruikbare producten als alternatief voor plastic wegwerpproducten. 

‘Voorkomen is beter dan recyclen’, vertelt Richard, die zijn bedrijf Retulp ruim vier jaar geleden begon. “De plasticsoep in de oceanen zorgt voor veel dierenleed en bedreigt ons milieu en onze volksgezondheid en dat komt voornamelijk door het gebruik van eenmalig plastic, waaronder bijvoorbeeld plastic flesjes.’

Daarom brengt Retulp herbruikbare flessen op de markt die stijlvol en handig zijn, die je  graag wil meenemen en die bovendien jaren meegaan, zodat het recyclen van plastic voorkomen kan worden.

Naast het voorkomen van plastic zet Retulp zich ook in voor schoon drinkwater. Dit doen ze door de per verkochte fles de inhoud x1000 te doneren via hun partner Made Blue.

Retulp zorgde er in 2018 voor dat 17 miljoen liter schoon drinkwater aan ontwikkelingslanden werd gedoneerd.

Voor 2020 heeft Retulp een speciale missie:

Mission Indisposable.
20.000.000 miljoen liter water doneren en
20.000.000 wegwerp bekers en flesjes besparen.
Non disposable its possible!

Meer weten?
Kijk op de website

  • Branche Retail
  • Impactgebied Intern. ontwikkeling & Fair chain, Circulaire en duurzame productie
  • Vestigingsplaats Apeldoorn

Andere sociale enterprises in de branche Retail

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Keizersgracht 264
1016 EV Amsterdam
020 - 626 44 10

 

Route

 

 

info@social-enterprise.nl
KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners

  • PwC-logo-wit.png

  •