Artikelen

Nieuwe aanwinsten in het netwerk

Ons netwerk aan mooie sociaal ondernemingen staat niet stil, maar groeit door. Zo hebben we de afgelopen maanden er weer 14 nieuwe leden bijgekregen. Op deze pagina vind je wie het zijn en wat ze doen! 

Gepubliceerd op 16 november 2022

Atelier Revive 
Atelier Revive gelooft in een wereld zonder afval waarin iedereen mee kan doen. Hoe? Dat laten Atelier Revive zien door het te doen. In het naaiatelier maakt Atelier Revive van afvalmaterialen nieuwe herbruikbare producten. Met deze productie creëren ze werk voor een doelgroep die nu langs de zijlijn staat in Ede: vrouwen met een migratieachtergrond. Een voorbeeld van de producten die gemaakt worden is herbruikbaar inpakpapier. 

Bakkerij Koekoek
Bakkerij KoekKoek bakt en verkoopt gebak met jongeren die zijn uitgevallen op school of werk, waardoor ze werk- en leervaardigheden aanleren en weer uit kunnen stromen naar betaald werk of opleiding, en hierdoor een duurzame en gelijkwaardige positie in de maatschappij kunnen bekleden.

Cor Werkt Beter
Cor Werkt Beter draagt bij aan de ontwikkeling en zelfstandigheid van iedereen die ‘niet kan’ maar wel ‘wilt’. CWB biedt betaalde banen, stageplaatsen, leer-werktrajecten, arbeidsmatige dagbesteding en vrijwilligerswerk, aan mensen die niet zelf een baan kunnen vinden en/of behouden omdat reguliere vacatures net te veel eisend zijn

FLASKE 
FLASKE biedt duurzame gepersonaliseerde producten (drinkflessen, koffiebekers, voedselcontainers en wijnsets). Zo maken ze alle bedrijven en organisaties plastic-vrij en kunnen zij genieten van hun drank en eten op perfecte temperatuur.

Herenboeren Nederland 
Herenboeren is een groeiende burgerbeweging die aantoont dat de productie van ons dagelijkse voedsel anders, beter en bovenal duurzamer kan. Stichting Herenboeren Nederland doet dat door het bieden van ondersteuning en het vergaren en ontsluiten van kennis voor de verdere ontwikkeling van Herenboerderijen in Nederland.

Kumasi Drinks 
Kumasi drinks maakt heerlijk tropisch cacaofruitsap. Hiermee verdienen cacaoboeren in Ghana 30% meer inkomen en wordt het deel van de cacaobonen wat normaliter wordt weggegooid gebruikt. Het vruchtvlees is lekker fruitig en sappig, ideaal dus voor een heerlijke frisdrank.

Let’s do Goods 
Sokken worden bijna niet gedoneerd, maar zijn het meest nodig. Let’s do Goods maakt daarom duurzame sokken in hun Sociale Sokken Fabriek. Bij elke sok die gekocht wordt, doneert Let’s do Goods een paar sokken aan de allerarmsten. Bovendien, worden de sokken ontworpen met kunstenaars met geleefde ervaring.

Marcel's Green Soap 
Marcel's Green Soap is een Nederlands Duurzaam schoonmaakmerk. Marcel’s verhaal begon met een slim idee. Het gootsteenkastje stond vol met agressieve, schadelijke spullen waar de wereld niet bepaald schoner van wordt. Dat moest anders kunnen: een schoon huis én een schone planeet. De schoonmaakspullen zijn 97% biologisch afbreekbaar. Daarnaast ruiken en werken ze ook nog eens goed.

MixBlik 
De lekkerste maaltijden in blik waar meer in zit! Mixblik maakt het mogelijk voor vrouwen met een vluchtelingen en/of migratieachtergrond om een leerwerktraject te volgen. Tijdens dit traject maken de vrouwen de meeste lekkere maaltijden in blik waarvan wij allemaal kunnen genieten. 

PureLabels 
PureLabels biedt relatiegeschenken aan die bijdragen aan een mooiere wereld voor de maker, gever én ontvanger. Daarnaast steun je met elke aankoop stichting Make-A-Wish Nederland. Met een geschenk van PureLabels geef je altijd een duurzaam relatiegeschenk met een hoge impact cadeau. 

Race Against Waste 
Race Against Waste gaat voor een leefbare wereld, voor iedereen. Dit doel willen ze bereiken door actie-campagnes te organiseren die iedereen inspireren en activeren om mee te doen aan het versnellen van de transitie naar een circulaire economie. De campagnes worden gecombineerd met educatieve lesprogramma’s waarbij kinderen de wijk actief betrekken om minder te consumeren, energie te besparen,  meer te repareren en hergebruiken en om in te zamelen wat afgedankt is. 

Thiro Training 
Bij Thiro Training geloven wij dat mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme, net als iedereen, de kans moeten krijgen om gezond en gelukkig door het leven te gaan. Daarom zet Thiro zich in om de gezondheid van mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme te verbeteren. Dit doen ze door persoonlijke begeleiding te bieden en/of de begeleiders training te geven. 

Yoghurt Barn (YB)
Door YB's 'feel good food met een positieve impact', maakt YB samen met hun gasten de wereld een stukje beter voor onze toekomstige generaties! YB meet en reduceert hun CO2 uitstoot en planten bomen voor de uitstoot die ze niet kunnen reduceren.

Zarttech
Zarttech verbindt gescreende Senior IT Experts uit Afrika aan werk. Dit gebeurt via een all-in-one platform dat recruitment technologie bevat met een geavanceerde AI matching & productiviteitstool voor het monitoren van werk op afstand, betalingssysteem en relocatie/immigratie technologie voor werk op locatie. Hiermee wil Zarttech de wereldwijde kansen herverdelen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  •