Nieuws

Sociale ondernemingen werken met Grow Impact aan hun groeiplan!

Acht ambitieuze sociale ondernemingen zijn gestart met de 4editie van Grow Impact. Een groeiprogramma van drie maanden waarin de sociaal ondernemers werken aan hun groeiplan voor de toekomst. Aan het eind van het programma pitchen zij hun groeiplan en zijn zij klaar om hun impact te vergroten! Benieuwd naar de deelnemers? We stellen ze graag aan je voor:

Gepubliceerd op 20 september 2019

Brainport Assembly

Ondernemerschap waar iedereen bij wint. Brainport Assembly assembleert en monteert in Nederland, waardoor producten sneller terugkomen bij de klant. Daarnaast bieden ze kansen voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt die worden ondersteund door ervaren vakmensen. Lars biedt zoveel mogelijk mensen die niet volledig voor zich zelf kunnen zorgen een toekomst. 

CRE8

CRE8 is een winkel én werkplaats midden in Amsterdam waar ze alle producten zelf maken! Met moderne technieken als 3D-printers en lasersnijders leiden ze jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt op tot de ambachtslieden van de 21ste eeuw. Oprichter Jurre wil binnen de lokale omgeving voor iedereen van betekenis zijn en bij CRE8 leren zij hun interesses te ontdekken.

Het Danspaleis

Het Danspaleis biedt een innovatieve aanpak voor het inclusief en vitaal houden van ouderen. De muziek wordt ingezet om ouderen te openen, te activeren en in contact te brengen met anderen. Het is inmiddels een groeiende organisatie en draait in zorgcentra, op buurtlocaties en festivals. Gerrien en Marleen van Het Danspaleis geven met 250 (dans)vrijwilligers de ouderen net dat zetje om in actie te komen. 

Fair2

Kleinschalig, lokaal en duurzaam reizen. Fair2.travel is dé sociale reisorganisatie voor reizen naar bijzondere bestemmingen, met intense ontmoetingen van mens en natuur, waarbij de lokale bevolking zoveel mogelijk meeprofiteert door hen te betrekken bij de reizen. Caroline organiseert reizen vanuit de visie op duurzaamheid, met respect voor people, planet en profit.

Gosling Coffee

Amsterdamse koffiebranders die de koffieketen écht eerlijker, duurzamer en transparanter maken. Gosling Coffee is een Amsterdamse koffiebranderij van kwaliteitskoffie, waarbij een eerlijke koffieketen, duurzaamheid en transparantie de kernwoorden zijn voor hun activiteiten. Dick koopt de koffiebonen zelf in bij de boeren en hiermee wordt de koffieketen verkort. 

De Noordwijkse Methode

Hèt innovatieve alternatief voor traditioneel onderwijs. De Noordwijkse Methode biedt optimale vrijheid en eigenaarschap in een duidelijke structuur waarbij leerkrachten de lessen kunnen samenstellen met een soort “LEGO blokjes” van kennis, inzicht en vaardigheden. Frum leert kinderen hun talenten ontdekken en ontwikkelen zodat zij een positieve bijdrage aan de wereld kunnen leveren.  

Retulp

Retulp probeert zwerfafval te verminderen en zo de plastic soep tegen te gaan. Dat doen ze door de verkoop van herbruikbare producten als alternatief voor plastic wegwerpproducten. Richard en Annemarie willen met de missie: Mission Indisposable. Non disposable its possible!, 20.000.000 miljoen liter water doneren en 20.000.000 wegwerp bekers en flesjes besparen in 2020.

Vakmanstad

Vakmanstad ontwikkelt en verzorgt onderwijsprogramma’s op scholen in Rotterdam waarin gezondheid, duurzaamheid en talentontwikkeling centraal staan. Rachid en Marjolein willen kinderen en jongeren in staat stellen om zich te ontplooien. Ze willen dit bereiken door educatieve programma’s te ontwikkelen, waarbij kinderen en jongeren worden uitgedaagd om hun kennis uit te breiden. 

 

Meer weten over Grow Impact? Neem contact op met Leonie via leonie@social-enterprise.nl

Grow Impact is een samenwerking tussen GrowthClass en Social Enterprise NL en wordt mede mogelijk gemaakt door Rabo FoundationDe Goudse en EY.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •