Artikelen

Social Enterprise NL heeft er weer 17 nieuwe leden bij gekregen!

Het netwerk van Social Enterprise NL blijft groeien! We stellen hier graag onze zomerse nieuwkomers voor.

Gepubliceerd op 14 september 2021

Blooms out of the Box
Een duurzaam en gezond relatiegeschenk van Blooms out of the Box straalt in huis of op kantoor. In plaats van een hebbedingetje dat binnen de kortste keren in de prullenbak ligt leveren Blooms out of the Box een variatie aan luchtzuiverende planten die bij elk interieur passen en lang meegaan door de handige Bloomsbox.

Buurman
Bij Buurman worden gebruikte materialen gezien als kansen. In de winkel van Buurman worden afval- en restmaterialen aangeboden zodat hier weer nieuw leven in kan worden geblazen. Naast hun winkel en openbare werkplaats, bieden zij ook workshops aan voor mensen die nog beter willen leren klussen.

CurrentWerkt
CurrentWerkt coacht en begeleidt mensen met een afstand tot arbeidsmarkt zodat ook zij het beste uit henzelf kunnen halen. Zij richten zich hierbij met name op mensen met een detentie achtergrond. Door actief de markt te benaderen en passende functies voor iedereen te vinden streeft CurrentWerkt naar een inclusieve samenleving.

Digi Surfer
De snelle digitale ontwikkelingen zijn niet voor iedereen makkelijk bij te houden. Digi Surfer heeft als doel om iedereen mee te nemen in deze digitalisering door middel van advies en digitale vaardigheidstrajecten. Daarnaast zet Digi Surfer zich in voor het verkleinen van e-waste door afgeschreven IT-apparatuur te refurbishen voor hergebruik.

Fawaka WereldBurgerschap
Fawaka WereldBurgerschap wil wereldburgerschap in het onderwijs verankeren op alle scholen in Nederland. Alle basis- en middelbare scholen in Nederland zijn sinds kort verplicht in hun onderwijs op verschillende manieren aandacht te geven aan ‘Burgerschap’. Fawaka WereldBurgerschap nodigt scholen uit hier invulling aan te geven met ‘WereldBurgerschap’ – en biedt scholen hier een gestructureerde aanpak voor. Met expliciete aandacht voor o.a. inclusie en uitsluiting, mensenrechten en wereldperspectieven.

Good To Give
Good To Give is leverancier van duurzame relatiegeschenken die op authentieke wijze zijn gemaakt. Met als doel om een positieve impact te maken op het bedrijfsleven en in ontwikkelingslanden creëren zij veilige werkomstandigheden met eerlijke loon en gelijke rechten. Daarnaast gebruiken zij uitsluitend 100% fairtrade materialen en grondstoffen.

Grenzeloos Maastricht BV
Door het leren van de taal, het opbouwen van een sociaal netwerk en het doorstromen naar betaald werk geeft Grenzeloos Maastricht mensen met een vluchtelingenachtergrond een vliegende start in het integratieproces. Kom langs het restaurant voor een heerlijke koffie, unieke gerechten en gevarieerde tosti’s!

Heilige Boontjes
Van het branden van de bonen tot het schenken van de koffie, bij Heilige Boontjes doet iedereen mee! Hier worden jonge Rotterdammers door te werken geholpen met hun re-integratieproces. Bij Heilige Boontjes zijn deze jongeren kansrijke werknemers die graag iedereen die langskomt met een glimlach helpen aan een lekker koffietje met ontbijt of een duurzaam biertje of wijntje.

Matz Carwash
Matz Carwash is dé plek om je auto te wassen in Deventer, Zutphen en omstreken. De medewerkers staan centraal: de motivatie om te willen werken is belangrijker dan je achtergrond. Met behulp van de juiste en persoonlijke begeleiding werken medewerkers met plezier binnen de mogelijkheden die ze hebben voelen ze zich blij en gewaardeerd in wat ze doen. Daarnaast speelt duurzaamheid een belangrijke rol: zo wordt o.a. gebruikt gemaakt van gerecycled water, zonnepanelen en wasmiddelen die vriendelijk zijn voor het milieu.

Matz Social
De maatschappij moet beter inzien dat het mogelijk is om mensen met een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt te integreren en te begeleiden. Dit doet Matz Social door langdurige duurzame werkrelaties op te bouwen. Niet alleen de werknemer wordt gestimuleerd maar ook de werkgever krijgt begeleiding bij Matz Social.

Natulatte B.V.
Natulatte is de eerste onderneming ter wereld die een plantaardige havermelkpoeder en cacaomix voor de professionele koffieautomaat op de markt brengt en hiermee zorgt voor een diervrije en duurzame koffiebreak. Totdat deze innovatie op de markt kwam was er voor de zakelijke koffieautomaat nog geen plantaardig alternatief. Natulatte biedt dit alternatief nu wel!

Oma’s Soep
Oma’s Soep voert de strijd tegen eenzaamheid onder ouderen door hen in contact met jongeren te brengen en samen heerlijke soepen te maken. Elke keer weer is het een verrassing welke soep er gemaakt zal worden, omdat deze gemaakt wordt van overgebleven groente van supermarkten en lokale groenteboeren. Zelf Oma’s Soep eten? Oma’s Soep wordt  in verschillende supermarkten verkocht!

ONS label Breda
ONS label Breda maakt maatschappelijke impact door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en werkervaring te bieden binnen een van haar bedrijfsonderdelen en duurzaam te laten uitstromen naar betaald werk. ONS label Breda heeft 5 bedrijfsonderdelen: Ons restaurant, Het Naaiatelier, Het Klusteam, Mevrouw de Wit en De Studio.

SUNT
SUNT zegt NEE tegen voedselverspilling en maakt heerlijk bananenbrood en granola van de miljarden bananen die jaarlijkse in de prullenbak worden gegooid. Alle recepten van SUNT zijn niet alleen gezond maar ook duurzaam en zorgen samen met jou voor minder voedselverspilling.

Sustainable Fashion Gift Card
De Sustainable Fashion Gift Card helpt om een bewustere keuze te maken bij het aanschaffen van kleding. Het verduurzamen van de kledingindustrie is een strijd die de Sustainable Fashion Gift Card in stijl aangaat. De Sustainable Fashion Gift Card kan verzilverd worden bij zo’n 80 aangesloten pioniers op het gebied van mode en textiel.

The Do Good Only Company
Bij The Do Good Only Company werken zij aan een toegankelijkere en inclusievere IT-wereld. Met een breed aanbod van websites tot data opschoning zorgen zij voor een groter aantal vrouwelijke- en impactondernemers.

Wilder Land
De biodiversiteit van Nederland staat onder druk en de gevolgen hiervan zijn groot. Wilder Land maakt een Wilder Land met (on)kruidenthee. Hoe meer kruiden zij zaaien bij boeren, hoe meer bijen, vogels en vlinders terugkomen naar Nederland. Ondertussen genieten jij en ik van de smaakvolle thee.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  •