SUNT

#
Met het meest iconische fruit ter wereld; bananen, een flinke dosis lef & zonder geitenwollen sokken, innoveert & verduurzaamt Sunt de voedingsindustrie.
Laura Hoogland, oprichter SUNT

SUNT

Miljarden bananen belanden ieder jaar in de prullenbak, lang voordat ze de supermarkt bereiken. SUNT redt deze bananen van de prullenbak en maakt daar gezonde innovatieve producten van. Zoals bananenbrood bijvoorbeeld.

Wat als je een positieve impact kan maken op de wereld, zonder er heel veel moeite voor te doen? Gewoon, met je boodschappenlijstje. Zonder geitenwollensokken, maar met iedere hap die je neemt. Met dat idee is SUNT ontstaan en onze missie geboren om wereldwijd geen banaan meer verloren te laten gaan, de voedingsindustrie te verduurzamen en het bakkerijschap te innoveren. Want een voedingsindustrie waar het tegengaan van verspilling een luxe is en voedselverspilling de norm, dat kan écht niet meer.

That's bananas!
De banaan is het meest verspilde fruit wereldwijd. Dit iconische fruit leek ons dan ook het perfecte begin van een revolutie. Van de 100 miljard ton geteelde bananen, wordt namelijk wereldwijd zo’n 50 miljard kilo verspild door de hele keten. En dan hebben we het niet alleen over te kleine, te kromme of te grote bananen. Zelfs groene, gele en losse bananen worden onnodig verspild. Daarom maken wij daar de lekkerste en gezonde producten van. Want met een simpele keuze op je boodschappenlijst en met elke hap kan jij serieus verschil maken.

Meer weten?
Kijk op de website

  • Branche Horeca & voeding
  • Impactgebied Circulaire en duurzame productie
  • Vestigingsplaats Amsterdam

Andere sociale enterprises in de branche Horeca & voeding

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  •