Over Rood
- Financiële dienstverlening
- Sociale cohesie
Budlr
Budlr draagt bij aan een schuldvrij bestaan door technologie te ontwikkelen die de schuldhulp toegankelijker en efficiënter maakt.Anco Galesloot, DGA Budlr
Als iemand hulp nodig heeft bij zijn financiën moet hij allerlei informatie aanleveren. Dat is vaak een te grote opgave. Ontbrekende administratie is meestal onderdeel van het probleem. Met de applicatie van Budlr is er geen administratie nodig.
Budlr bouwt schaalbare technologie voor signalering, intake en stabilisatie waarmee overheden en instanties klanten sneller kunnen helpen, zonder dat zij moeten investeren in extra capaciteit. Zo maakt Budlr Nederland schuldenvrij en kunnen we beginnen schulden sneller aan te pakken.
Door gebruik te maken van DigiD, kan de cliënt zelf alle voor hulp benodigde gegevens rechtstreeks bij alle relevante overheidsinstanties ophalen. Daarbij zet Budlr bankbetalingen van de cliënt direct om in een duidelijk overzicht van maandelijkse inkomsten en uitgaven.
De cliënt krijgt bij aanmelding een account binnen de applicatie. Alle opvolgende instanties in het vervolgtraject kunnen dezelfde informatie raadplegen en gebruiken. Daarmee wordt de doorlooptijd van het schuldhulpproces enorm verkort. De betrokken instanties houden zicht op de voortgang van de aanmelding en de betrokken hulpverleners kunnen zich meer op de menselijke kant van de problematiek gaan richten.
Van de 500.000 mensen in Nederland met problematische schulden, komen jaarlijks slechts 20.000 mensen in een schuldregeling terecht. Dat laatste getal wil Budlr flink omhoog brengen, door een stuk van de complexiteit weg te nemen die daaraan in de weg staat.
Meer weten?
Kijk op de website
Meld je aan voor onze nieuwsbrief