Nieuws

Het succes van de eerste Fair Friday

Afgelopen vrijdag 26 november hebben we een streep gezet door Black Friday en vierden we de eerste editie van Fair Friday. We zijn blij om te zien hoe we in korte tijd met meer dan 50 sociale ondernemingen een statement maakten tegen de koopgekte op Black Friday!

Gepubliceerd op 1 december 2021

Onze boodschap voor de wereld? Koop fair of koop niet! #FairFriday stond geheel in het teken van het bewust worden van je consumentengedrag. Want hoe vaak koop jij iets wat je eigenlijk niet nodig hebt?

We bedanken iedereen die heeft bijgedragen aan het succes van Fair Friday. Samen maakten we een vuist om te laten zien dat je ook op een eerlijke, duurzame en sociale manier kan consumeren. Dat er in korte tijd zo veel sociale ondernemingen aanhaakten, laat zien dat het onderwerp leeft. De kritiek tegen Black Friday is groeiende en verschillende media en platformen noemden Fair Friday dan ook als een positief tegengeluid. 

Op Change Inc stond een artikel met zeven alternatieven voor Black Friday waar de wereld en jezelf beter van worden. Het Zero Waste Project wijdde een blog aan duurzame acties tijdens Black Friday. In de Limburger stond een artikel over hoe de kritiek op Black Friday aanzwelt en het tegengeluid steeds harder klinkt. Flow Magazine, het platform en tijdschrift voor een bewuster leven deelt de actie van Roetz Bikes en het Fair Friday statement. En op duurzaamheids platform Het Kan Wel plaatsten ze een blog over hoe je weerstand kunt bieden tegen al die aanbiedingen en wat de alternatieven zijn.

Na een geslaagde eerste Fair Friday staat die van volgend jaar alweer op de Issuekalender en deze inhaakkalender. Volgend jaar zijn we er weer op vrijdag 25 november 2022. Doe jij ook mee!?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  •