Nieuws

Nieuwe ondernemers in het netwerk

Ons land telt ontzettend veel bijzondere sociaal ondernemers, zo blijkt maar weer! De afgelopen maanden hebben 19 nieuwe ondernemers zich, namelijk, aangesloten bij ons netwerk. We stellen ze aan je voor! 

Gepubliceerd op 8 maart 2024

Butterfly Effect richt zich op het verbeteren van de sociale cohesie van zorglocaties. Door vrijwilligers duurzaam te verbinden aan zorglocaties ontstaan bruisende gemeenschappen waar bewoners op basis van talent en interesse met elkaar verbonden zijn. Daardoor worden bewoners zelfstandiger in het doorbrengen van hun vrije tijd, wat een positief effect heeft op de werkdruk in de zorg.

ChatLicense is een app voor kinderen én hun ouders. De mobiele app biedt begeleiding in de (nieuwe) online wereld met als doel happy cyber vibes voor iedereen. Dit doet ChatLicense door kennis te delen en training en verbinding te faciliteren.

Circq wil graag haar bijdrage leveren aan de Europese Green Deal doelstelling om in 2050 een 100% circulaire economie te hebben. Zij doen dat door materialen uit bestaande bouw in te nemen, deze op te slaan en te keuren en na een eventuele bewerking weer op de markt te brengen als een circulair product.

Coöperatie Arbres gelooft dat de landbouw anders kan en moet. Zij zetten zich in voor meer lokale betrokkenheid, een hoge biodiversiteit, ruimte voor natuur en bovenal landbouw met waardering voor de boer.

Daffee is opgericht om de impact van koffie op het klimaat en ontbossing te verminderen. Dit doet Daffee door koffie te produceren met minimale CO2 uitstoot en waterverspilling. Daarbij minimaliseert Daffee verspilling door bonen die over de datum zijn op een innovatieve manier toch nog te gebruiken.

DROOM! biedt participatietrajecten aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Met de juiste coaching helpen zij hen om het beste uit zichzelf te halen binnen hun baan. Zo werken zij aan hun DROOM! en bieden zij de gastvrijheid en kwaliteit waar iedere gast graag voor terugkomt.

EQUS FILM produceert samen met een netwerk van mediamakers ijzersterke artistieke en commerciële film- en video content op een profit-for-purpose manier met het talent van vandaag voor een mooiere wereld van morgen.

Bij Fancy Beans is duurzaamheid geen bijzaak, het is verweven in elk aspect van de organisatie. Door niet alleen te streven naar het leveren van uitzonderlijke koffie, maar ook naar een eerlijkere en duurzamere koffie-industrie onderscheidt Fancy Beans zich van andere koffieproducenten.

Feelou wilt de wereld mooier maken door het leven van vrouwen comfortabeler te maken. Met een flexibele bh die duurzaam geproduceerd is én de aankoop van extra bh’s overbodig maakt. Er zijn 165.000 zwangere vrouwen per jaar in Nederland (en 4 miljoen in Europa!). Dat betekent dat er dus behoorlijk wat bh’s kunnen bespaard kunnen worden, terwijl zwangere vrouwen ondersteund worden om zich hun beste zelf te voelen.

Fruit Op Je Werk probeert iedere werkplek gezonder en leuker door vers fruit te leveren! Tijdens de inkoop, controle en bezorging van hun fruit hebben kwaliteit en duurzaamheid altijd de aandacht.

Green Events bouwt aan een robuust ecosysteem voor de evenementen van morgen. Om de ecologische & sociale transitie te versnellen houdt Green Events zich bezig met het geven van advies, standaardisering van beleid en kennisdeling én heeft de organisatie zelfs een uitgebreid academie programma.

Grover Underdogs streeft ernaar om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een zinvolle en betaalde baan te bieden en zich verder te laten ontwikkelen. GROVER underdogs gelooft in inclusiviteit, neurodiversiteit en dat het nastreven van de norm een rem kan zijn op iemands potentieel.

Toen Heroyam in 2022 is opgericht om Oekraïense vluchtelingen te helpen is de missie van Heroyam geboren: alle nieuwkomers in Nederland op een menselijke manier aan werk helpen. 100% van de winst wordt gedoneerd aan goede doelen zodat er maximaal geïnvesteerd wordt in de ontwikkeling van de flexwerkers van Heroyam.

IYATU is een biologische duurzame sushicatering met een dieper doel. Er wordt gestreefd naar ecologische verantwoordelijkheid, een positieve impact op het milieu, de samenleving en de gemeenschappen die bediend worden.

Syrian Cotton genereert een sociale en economische impact door Syrische vluchtelingen duurzaam werk te bieden in de textiel industrie waarmee tegelijkertijd het erfgoed behouden blijft, maar stereotypen worden vermeden. 

The Switch is een Install-Q gecertificeerd installatiebedrijf met een sociale missie. Om verduurzaming te realiseren installeren zij o.a. zonnepanelen en laadpalen en isoleren daarnaast woningen. Inmiddels zijn er met dank aan The Switch honderden huishoudens en bedrijfspanden duurzamer gemaakt.

United Repair Centre ondersteund nieuwkomers met toegang tot de arbeidsmarkt door gezamenlijk duurzame producten te ontwerpen en te producerenom de verhalen rondom migratie wereldwijd te veranderen.

VANN Bottles produceert drinkflessen die 100% vrij zijn van schadelijke stoffen om plasticafval te verminderen en mensen te hydrateren op een gezonde manier.  De mooie VANN Bottles zijn goed voor onze natuur, en voor de gezondheid van gebruikers!

Wijngoed de Reestlandhoeve zorgt door de bewerking van het land met natuurlijke meststoffen en mineralen voor de beste conditie van hun druiven. De Reestlandhoeve is altijd opzoek naar nieuwe, natuurvriendelijke methoden om de wijngaard te bevorderen. Zo klinkt er sinds 2015 muziek op de Overijsselse wijngaard waardoor de druivenstokken sterker worden!

Ben jij ook geïnteresseerd om aan te sluiten bij het grootste Nederlandse netwerk van sociaal ondernemers? Bekijk dan snel wat een lidmaatschap jou te bieden heeft.

Lees meer over ons lidmaatschap

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •