Nieuws

Lancering van het leernetwerk Buy Social

Vandaag is tijdens de Social Enterprise Days de samenwerking tussen de Social Impact Factory en Social Enterprise NL bekrachtigd met de lancering van Buy Social: het leernetwerk voor publieke en private organisaties die impact willen maken met hun inkoop.

Gepubliceerd op 2 juni 2017

Vandaag is tijdens de Social Enterprise Days de samenwerking tussen de Social Impact Factory en Social Enterprise NL bekrachtigd met de lancering van Buy Social: het leernetwerk voor publieke en private organisaties die impact willen maken met hun inkoop.

Buy Social lanceringv1.png

Zowel de Social Impact Factory als Social Enterprise NL geloven dat bedrijven en overheden met inkoop impact kunnen maken. Inkopen bij sociale ondernemingen is een mooie manier om goede producten of diensten in te kopen en tegelijkertijd maatschappelijke waarde te creëren. Sociaal ondernemers zoeken innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Hun impact kan heel divers zijn: banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, minder CO2 uitstoot of armoedebestrijding. Door bij hen in te kopen wordt er een vliegwieleffect gecreëerd en zorgen organisaties dus voor meer impact. Zoals Sjoerd van der Maaden, oprichter van sociaal onderneming Specialisterren, verwoordde: “We willen graag van subsidie naar omzet. Hiervoor heb ik opdrachten nodig. Alleen dan kan ik onze mensen van uitkering naar salaris laten gaan”.

 

Wat gaan we doen?

Door Buy Social stimuleren we sociaal inkopen: inkopen bij sociaal ondernemers. Dat doen we door publieke en private organisaties te informeren over de mogelijkheden van sociaal inkopen en door ze te inspireren, te activeren en ze te begeleiden om daarmee aan de slag te gaan. Wat houdt dit in?

  • Het opzetten en organiseren van een Buy Social leernetwerk, dat koplopers met elkaar verbindt en in staat stelt van elkaar te leren.
  • Social Impact Market: We gaan de huidige Social Impact Market verbeteren en door ontwikkelen tot een gezamenlijk platform. Hier wordt de vraag van publieke en private organisaties gekoppeld aan het aanbod van sociaal ondernemers. Daarnaast wordt er informatie en inspiratie gedeeld. De nieuwe Market wordt dit najaar gelanceerd.
  • Evenementen die sociaal inkopen stimuleren.

 

Meer informatie:

Bart Krull: bart@social-enterprise.nl, 06-41838941

Roos Spekman: roos@socialimpactfactory.com, 06-10583789

 

 logos.png

trefwoorden:

buy inkopen samenwerking sociaal social

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •