Yespers

#
Met innovatieve, lekkere en gezondere producten dragen wij bij aan beter voedsel en een duurzamere voedselketen.
Stefan Baecke, Yespers

Yespers

Eten niet alleen als iets noodzakelijks of lekkers, maar ook als oplossing bij het verduurzamen. Het is eigenlijk zo logisch, dat het vreemd is dat het nog niet elke keer op die manier op je bord ligt.

Dat is wat Yespers bedoeld met Nieuwe Natuur, het gaat namelijk om én én. Én lekker eten, én gezonder, én duurzamer én eerlijker. Dat zijn een hoop n’en. Maar wat Yespers betreft kan dat niet anders. De manier waarop we nu ons voedsel produceren veroorzaakt én armoede, én vervuiling, én klimaatsverandering, én obesitas. Dat zijn ook een hoop n’en.

Eten om bij te dragen aan het oplossen van problemen, dat is waar Yespers voor staat. Dat is een grote ambitie. Die wordt nu stap voor stap ingevuld.

Daarbij kiest Yespers er voor om te beginnen bij consumenten. Met leuke en frisse productinnovaties is het doel consumenten een gezonder alternatief te bieden in verschillende voedingssegmenten. De eerste producten zijn inmiddels op de markt. Drie smaakvariaties van frisse fruitspreads die per potje 13 suikerklontjes minder bevatten dan een gemiddelde jam.

De 2e productlijn komt eind 2016 op de markt. Een innovatieve granola die én gezondere voedingswaarden heeft én helpt voedselverspilling terug te dringen. De receptuur is namelijk zo samengesteld dat in samenwerking met De Verspillingsfabriek reststromen aan fruit of de spreads opnieuw kunnen worden ingezet als grondstof. Zo draagt Yespers bij aan het terugdringen van verspilling aan het einde van de keten.

De volgende stappen in het proces van verduurzaming richten zich met name op het verkorten van de voedselketen waarbij samenwerking met boeren en telers wordt gezocht en verspilling aan het begin van de keten wordt vermeden. Echte sociale vooruitgang komt namelijk pas op gang door duurzame economische ontwikkeling en daardoor zelfredzaamheid.

Zo zou eten altijd moeten zijn, lekker, plezierig en een sociale gebeurtenis. Én voor jezelf én voor iedereen die aan je eten gewerkt heeft.

 

Meer weten?
Kijk op de website

  • Branche Horeca & voeding
  • Impactgebied Voedseltransitie & natuurbehoud
  • Vestigingsplaats Den Haag

Andere sociale enterprises in de branche Horeca & voeding

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •