English
De ondernemer achter Social label

"De producten zijn niet alleen de sleutel tot de verhalen van de mensen. Maar ook de sleutel om nieuwe arbeid en een schaduweconomie te ontwerpen."

Social label

Via designproducten benut Social label de kwaliteiten van mensen in een aansprekende omgeving voor nieuwe kansen.

Het ideaal van Social label is om via aantrekkelijke producten nieuwe kansen te creëren voor kwetsbare doelgroepen. De Social label-producten vormen samen een tijdloze collectie waar diverse verbindingen uit voortkomen voor een ander perspectief op werk, zorg en meedoen. Stichting Social label, opgericht door Petra Janssen (Studio Boot) en Simone Kramer (C-mone) heeft drie kerntaken:

1) een internationaal label ontwikkelen ism topontwerpers in Nederland waaraan zich namen zoals Piet Hein Eek, Roderick Vos, Dick van Hoff en Borre Akkersdijk verbinden. Samen met werkplaatsen in geheel Nederland ontwikkelt Social label nieuw werk op maat voor mensen die moeilijk mee kunnen in deze snelle wereld.

2) het platform; waarbij Social label in debat gaat met publiek en professionals voor gezamenlijk oplossingen vanuit de kracht van design, kunst en communicatie tbv werk, zorg en meedoen, samen geven ze via productlijnen ‘het systeem’ opnieuw vorm.

3) het Werkwarenhuis, een winkel en werkplaats van de toekomst. Hier komen alle producten samen. Het publiek kan hier een kijkje komen nemen, de producten kopen en daarmee nieuw werk stimuleren.

Meer weten over Social label? Kijk op de website!

Andere sociale enterprises in de branche Mode