English
De ondernemer achter Kromkommer

Kromkommer

Zo'n 10% van al het groente en fruit in Nederland wordt verspild vanwege ‘looks’ of overproductie. Kromkommer brengt deze gekke groente weer terug op jouw bord.

Lisanne en Jente maakten in 2012 behoorlijk hands-on kennis met voedselverspilling: ze gingen dumpster-diven. Geschokt door de hoeveelheden goed eten die werd weggegooid en gedreven om de wereld ietsje mooier, beter en leuker te maken, besloten ze hun tanden te zetten in voedselverspilling. Ze kwamen erachter dat
 veel groente en fruit verspild werd door afwijkende ‘looks’ of overproductie. Vanaf dat moment was Kromkommer een feit. In datzelfde jaar richtte Chantal met een aantal anderen Too Good To Waste op en zij maakten in 2012 een heerlijke gazpacho van geredde snoeptomaatjes. In 2013 besloten ze samen verder te gaan als Kromkommer. Vanaf dat moment staat alles in het teken van het redden van de geliefde kromme groente.

Door het verhaal van deze groente te vertellen zorgt Kromkommer ervoor dat mensen anders gaan kijken naar de kwaliteit van groente en fruit. Dat doen ze door allerlei ludieke campagnes te organiseren zoals: het Bijna Waste Geweest Feest, de Kromkommer Pop-Op Shop en guerrilla-acties. Maar ook met de Kromkommer productlijn: de lekkerste soepen van kromme groente. Samen met een betrokken Krommunity van telers, restaurants, fans en winkels maakt Kromkommer van Krom het nieuwe recht.

Meer weten over Kromkommer? Kijk eens op hun website!