English
De ondernemer achter Dopper

"Ik zag eens een schokkende documentaire over de enorme hoeveelheid plastic afval dat zich een weg weet te banen naar onze oceanen [...] Ik moest er iets aan doen!"

Dopper

Dopper streeft naar een wereld waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen toegang heeft tot veilig drinkwater.

Met herbruikbare design waterflessen wilt Dopper het grootschalig gebruik van petflessen terugdringen. Daarnaast stimuleert Dopper het drinken van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater.

Na het zien van een documentaire over de enorme afvalstroom in de oceaan - de zogenoemde ‘plasticsoep’ -  voelde Merijn Everaarts zich genoodzaakt om in actie te komen. Hij schreef een ontwerpwedstrijd uit voor ‘de perfecte herbruikbare fles voor drinkwater’, het winnende design van Rinke van Remortel werd gedoopt tot de Dopper. Inmiddels wordt in meer dan 7 landen uit de Dopper gedronken en gebouwd aan een internationale community. Dopper ambassadeurs komen wereldwijd in actie met bewustwordingscampagnes over single-use plastic vervuiling en veilig drinkwater. Met ludieke acties – groot en klein- laat Dopper zien dat één persoon al het verschil kan maken, maar dat het ook heel leuk is om het samen te doen. Bovendien steunt Dopper met de Dopper Foundation (gefinancierd door 5% van de netto verkoopomzet van Dopper, sponsoring en donaties) water- en sanitatieprojecten in onder meer Nepal i.s.m. Simavi.

Wil je meer weten over Dopper? Kijk op www.dopper.com

Andere sociale enterprises in de branche Retail