English

BOOST lidmaatschap voor Social Start-ups

Het BOOST lidmaatschap helpt je in de cruciale eerste paar jaren van jouw onderneming. Om jouw social enterprise zo stevig mogelijk te laten groeien, stellen je daarom voor aan de beste experts, brengen je in contact met een relevant netwerk en vergroten de zichtbaarheid en herkenbaarheid van jouw onderneming. Een BOOST lidmaatschap, biedt jou en je onderneming toegang tot een uitgebreid aantal diensten waaronder:

  • Deelname aan verschillende leerzame en inspirerende BOOST bijeenkomsten gedurende het jaar. De themadagen staan los van elkaar waardoor je op elk gewenst moment kunt instappen;
  • Het gebruik van het logo van Social Enterprise NL; deze kan in communicatie-uitingen worden ingezet en zorgt er voor dat jouw bedrijf herkenbaar is als social enterprise;
  • Zichtbaarheid via een ondernemingsprofiel op de website van Social Enterprise NL;
  • Toegang tot een netwerk van andere social enterprises en een groot aantal ledenevents van Social Enterprise NL;
  • Matching & Coaching over jouw specifieke vraagstuk (finance, communicatie, marketing, procurement etc.) zie infographic;
  • Toegang tot pro-bono juridische support via een juridisch spreekuur van CMS;
  • Kennis, informatie, nieuws en social enterprise start-up toolkits.


Daarnaast word je door ons actief op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in de social enterprise sector en informeren we je over interessante kansen voor jouw onderneming.

"Ik begeef me in veel verschillende netwerken, maar deze is echt uniek. Er zijn allerlei ondernemende wereldverbeteraars aangesloten, waarbij de bereidheid om elkaar te helpen enorm groot is. Het is fijn dat Social Enterprise NL zo nu en dan deze bijzondere kudde bijeenroept." (Marloes Pomp, REWEAR)

Meld jouw social enterprise aan via het aanmeldformulier!


BOOST bijeenkomsten 2017
 

BOOST Talks #1: Marja Ruigrok & Bartel Geleijnse
Dinsdag 28 februari - Brouwerij de Prael, Amsterdam

Op 28 februari vindt de 1e editie van BOOST Talks plaats! Deze interactieve middag gaan we in gesprek met twee door de wol geverfde ondernemers: Marja Ruigrok en Bartel Geleijnse. Social Enterprise NL collega Bart Krull modereert de middag. De volgende thema’s staan deze 1e editie centraal: Samenwerken met de gemeente & Netwerken. Na een korte Q&A zoeken we aan de hand van jullie vragen en ervaringen de verdieping op. Dit alles in de knusse setting van het proeflokaal van Brouwerij de Prael te Amsterdam.

Themadag     ACCESS TO FINANCE
Donderdag 23 maart - Amsterdam

Je bent van start met jouw social enterprise! Maar hoe financier je nu die cruciale start-up fase van jouw onderneming? Welke financieringsvormen bestaan er voor social enterprises? Welke partijen kunnen je verder helpen? En welke financieringsvorm past op dit moment het best bij jou? Deze vragen komen allemaal aan bod tijdens deze BOOST bijeenkomst. En van wie kun je beter leren dan van de financiers zelf? Wij brengen je deze dag o.a. in contact met verschillende crowdfundingplatforms, fondsen, impact investors & informal investors.

Themadag    SOCIALE BEDRIJFSVOERING
Maandag  29 mei - Utrecht

Tijdens deze workshop staan de leidende principes van Sociaal Ondernemen centraal. Wat is Sociaal Ondernemen nu eigenlijk en wat doe je als Sociaal Ondernemer anders dan gewone ondernemers? Wat is 'impact first', en hoe vertaal je dat naar beleid en gedrag van je onderneming? Brengt het ook voordelen bijvoorbeeld voor je imago, je marketing, het aantrekken van investeerders en in de relatie met overheden? De 'Code Sociale Ondernemingen' geeft de principes en handvatten voor de antwoorden op deze fundamentele vragen voor sociaal ondernemers. De Code is dan ook de rode draad door deze bijeenkomst. We gaan gezamenlijk aan de slag met de vertaling van de principes naar jouw interne bedrijfsvoering. Je deelt met collega's en leert van elkaar. Je kunt op deze basis een aantal acties voor jezelf bepalen om meer inhoud te geven aan je sociaal ondernemerschap en de beoogde impact, en daarmee ook de relatie met je stakeholders versterken. 

Themadag    IMPACT METING
Dinsdag 13 juni - Amsterdam

Het creëren van maatschappelijke waarde op een ondernemende manier maakt jou onderscheidend t.o.v. ‘reguliere’ ondernemingen. Kun je die maatschappelijke waarde, de impact van jouw social enterprise, ook goed onderbouwen zodat je er transparant over kunt communiceren naar je klanten, leveranciers en investeerders? En, hoe zorg je ervoor dat jij ook in de toekomst kan blijven sturen op het behalen van impact? Leer hoe andere social enterprises dit aanpakken en hoe zij impact hebben geïntegreerd in hun onderneming.   

Themadag  MARKETING & POSITIONERING
Dinsdag 19 september - Utrecht

Wat is jouw competitive advantage ten opzichte van jouw concurrenten? Hoe bouw je een sterk imago? En hoe onderscheid jij je in de markt als social enterprise? Allemaal vragen waar je ongetwijfeld al over hebt nagedacht voordat je begon met je social enterprise; zo heb je waarschijnlijk het gat in de markt gevonden en jouw eerste product/dienst op de markt gebracht. Maar wat zijn nu de volgende stappen? Dit is hèt moment waarop je keuzes moet maken. Denk aan brandbuilding, denk aan jouw onderscheidende vermogen t.o.v. de concurrenten en aan hoe jij relaties opbouwt met je klanten. Met deze vragen gaan we tijdens de BOOST bijeenkomst aan de slag. Aan het eind van de dag heb jij een helder positioneringsstatement geformuleerd en heb je een plan van aanpak hoe jij jouw marktpotentieel gaat vergroten. Uiteraard zorgen wij voor inspiratie: hoe hebben andere succesvolle social enterprises zichzelf op de kaart gezet, welke keuzes hebben zij gemaakt en hoe hebben zij hun marktaandeel veroverd? 

Themadag     GROEIEN VANUIT EEN STERK TEAM 
Donderdag 19 oktober - Amsterdam

In de praktijk zien we social enterprises die een vliegende start maken, maar na verloop van tijd stagneren. Wil jij met je social enterprise stevig en duurzaam groeien? In samenwerking met Nulpunt Org. organiseren we de BOOSt bijeenkomst: Groeien vanuit een sterk team! Tijdens deze middag krijg je een introductie op het synergie-model: alle krachten en rollen die in jouw onderneming nodig zijn om je social enterprise stevig neer te zetten. Je ervaart hoe je de maximale potentie uit jouw team haalt en we geven je concrete tools om als team op constructieve wijze samen te werken. Aan het einde van de dag kan jij direct aan de slag om je team volledig in zijn kracht te zetten en daarmee jouw social enterprise naar een volgend niveau te brengen.

Themadag    KLANTBEREIK
November

Uit de Social Enterprise Monitor komt dit jaar duidelijk naar voren dat het vinden en bereiken van klanten een van de grootste obstakels is voor groei van een social enterprise. We borduren daarom met deze BOOST-sessie voort op de themadag ‘positionering’ van maart waar je aan de slag bent gegaan met je doelgroep en wat je hen aanbiedt. Met een goed product en een mooie positioneringsstrategie alleen ben je er nog niet. Tijdens deze BOOST-dag ‘klantbereik’ gaan we een stap verder. De vragen die we vanmiddag gaan beantwoorden zijn: waar bevinden jouw (potentiële) klanten zich, op welk moment en via welke kanalen bereik je ze en waar gaat jullie gesprek vervolgens over? Aan het eind van de dag heb jij een overdosis inzicht over waar en op welke manieren jij jouw (potentiële) klanten kunt bereiken en concrete vervolgstappen waar je direct na deze BOOST-themadag mee aan de slag kunt.

Meer informatie over deze bijeenkomst volgt.