Eosta

#
Eosta is de kraamkamer voor de voedingsmarkt van morgen waarin mens en planeet centraal staan
Volkert Engelsman, CEO Eosta

Eosta

Eosta, distributeur van verse biologische groente en fruit, wil een bijdrage leveren aan gezonde voeding, een beter milieu en sociale verantwoordelijkheid. Met het "trace & tell" systeem Nature & More bieden zij consumenten complete transparantie bij biologische producten.

Producten van Eosta dragen een unieke Nature & More cijfercode of QR-code die retailers en consumenten directe toegang biedt tot de teler, met uitgebreide informatie over diens ecologische en sociale impact. Voedseltransparantie is erg belangrijk; want Verantwoordelijk, Samen en Authentiek zijn de kernwaarden die aan de basis liggen van hun innovatieve aanpak.

De Duurzaamheidsbloem is het geïntegreerde duurzaamheidsmodel dat wordt gebruikt om de impact van voedselproductie op mens en planeet in beeld te brengen. De architectuur van de bloem is gebaseerd op internationale standaarden voor duurzaamheidsrapportages en True Cost Accounting. Elke teler heeft zijn/haar persoonlijke Duurzaamheidsbloem. De Duurzaamheidsbloem wordt gebruikt om de duurzaamheidsprestaties van elke individuele teler niet alleen te meten maar ook te managen, monetariseren en marketen. De bloem wijst de weg naar een duurzaam voedselsysteem en een groene economie - where ecology meets economy.

Eosta/ Nature & More staat bekend om haar duurzaamheidscampagnes zoals Living Wage, Natural Branding, True Cost of Food en Dr. Goodfood.

Meer weten?
Kijk op de website

  • Branche Retail
  • Impactgebied Intern. ontwikkeling & Fair chain, Voedseltransitie & natuurbehoud
  • Vestigingsplaats Waddinxveen

Andere sociale enterprises in de branche Retail

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  •