Meet Jack
- Horeca & voeding
- Intern. ontwikkeling & Fair chain
BAST
BAST wil mensen beter en duurzamer laten barbecueën door ze een sociaal en verantwoord alternatief te bieden voor houtskool.Lodewijk Klosse & Frank Moormann, Algemeen directeuren BAST
BAST wil mensen beter en duurzamer laten barbecueën door ze een sociaal en verantwoord alternatief te bieden voor houtskool. Met de kokosbriketten van BAST vergroten we de positieve effecten van barbecueën en verkleinen we de negatieve effecten.
BAST is een jong Nederlands bedrijf met het hart op de juiste plaats. Het is hun missie om mensen beter en duurzamer te laten barbecueën door ze een sociaal en verantwoord alternatief te bieden voor houtskool. Daarom hebben ze kokosbriketten laten ontwikkelen die lang en gelijkmatig branden en minder vlammen, rook en as produceren dan houtskool.
Voor de productie van houtskool moeten bomen worden gekapt. De kokosbriketten van BAST worden gemaakt van kokosbasten, een restproduct van de kokosindustrie dat voorheen werd weggegooid. Door het verkolen van kokosbasten en hier briketten van te maken, geeft BAST dit kokosafval een nieuwe, circulaire bestemming. Daarnaast is het product ook nog eens 100% natuurlijk en fair trade. Alle partijen in de BAST-keten krijgen namelijk een eerlijke beloning voor hun bijdrage aan het eindproduct. Win-win-win!
Bij het bereiken van hun missie zijn vijf kernwaarden altijd leidend: Ambachtelijk, Sociaal, Duurzaam, Verantwoord & Fun.
Meer weten?
Kijk op de website