Nieuws

Sociaal ondernemers van start met Grow Impact

Vijf sociale ondernemingen werken de komende drie maanden aan het vergroten van hun omzet en impact tijdens het Grow Impact groeiprogramma. Onder begeleiding van ervaren mentoren, trainers en experts werken de sociale ondernemingen aan hun groeistrategie die zij aan het einde van het traject pitchen.

Gepubliceerd op 10 april 2019

We stellen de deelnemende sociale ondernemingen graag aan je voor:

BUMI
Maak kennis met Daan & Florian, de oprichters van Bumi. Zij maken smaakvolle, eiwitrijke tempeh op basis van lupine bonen. De tempeh is 100% biologisch en lokaal geproduceerd, makkelijk te bereiden én natuurlijk heel lekker. Op die manier zorgen ze ervoor dat het voor consumenten makkelijker is om bewust en biologisch te koken. 


Fun Forest Amsterdam
Fun Forest zorgt ervoor dat mensen stapsgewijs door de bomen het bos weer zien. Hoe? Door leer-en werkplekken te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In het klimpark leren bezoekers samenwerken en het overwinnen van hoogtes. Er zijn ondertussen al 4 klimparken door heel Nederland. Jolijn is verantwoordelijk voor het klimpark in Amsterdam.


Kinti
Als challenger in de markt streeft Kinti er naar om echt eerlijke koffie tot de norm te maken in de koffie industrie. Dat doet oprichter Harm door het leveren van verse, hoge kwaliteit single origin koffie(concepten). De koffie is fairtrade gecertificeerd en zonder tussenschakel ingekocht bij koffiecoöperaties in Colombia. Kinti deelt de totale opbrengst met de koffieboeren!


Ready
READY staat voor Reinvent Everything And Discover Yourself. Oprichter Erik en adviseur Thijs zorgen ervoor dat jongeren die buiten de maatschappij vallen, leren dat zij ook talenten hebben en ertoe doen. Zij gebruiken hiervoor de kracht van rolmodellen en individuele aandacht in een praktische setting. Op die manier stimuleren ze de ontwikkeling van jongeren, zodat zij hun talenten leren kennen.


Senza Tea
Jeroen en Kelly van Senza Tea willen iedereen overal toegang geven tot échte thee. En zo de keten met iedere kop thee een beetje eerlijker maken. Dus selecteren en melangeren ze de mooiste losse theeën en ontwikkelen ze slimme oplossingen waarmee losse thee eenvoudig en toegankelijk wordt voor iedereen.

Ook aan de slag met het vergroten van je omzet en impact in een groep gelijkgestemde ondernemers? De volgende editie start in september en je kunt je hier alvast aanmelden. Meer weten? Neem contact op met Leonie via leonie@social-enterprise.nl

Grow Impact is een samenwerking tussen GrowthClass en Social Enterprise NL en wordt mede mogelijk gemaakt door Rabobank Foundation, De Goudse en EY.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •