Artikelen

Wat als maatschappelijke impact de missie van ondernemen is?

Op dinsdag 4 maart waren o.a. Willemijn Verloop (oprichter Social Enterprise NL) en Jan Jonker (Hoogleraar Duurzaam Ondernemen in Nijmegen) te gast in het BNR programma 'De Nieuwe Wereld', daar gingen ze in op de vraag of sociaal ondernemen het onderne..

Gepubliceerd op 7 maart 2014

Op dinsdag 4 maart waren o.a. Willemijn Verloop (oprichter Social Enterprise NL) en Jan Jonker (Hoogleraar Duurzaam Ondernemen in Nijmegen) te gast in het BNR programma 'De Nieuwe Wereld', daar gingen ze in op de vraag of sociaal ondernemen het ondernemen van de toekomst is. 


Willemijn: "Op het moment dat je theory of change is om een maatschappelijk probleem op te lossen en je bouwt daaromheen een businessmodel, dan ben je een social enterprise. De businessmodellen van social enterprises zullen uiteindelijk worden gekopieerd door de Coca Cola's en de Unilevers." 


Image from the old websiteLuister hier Luister hier[/caption]

In het interview gaan ze daarnaast in op het verschil tussen MVO (do no harm) en social enterprises: 


Jan Jonker: "De term 'verantwoord ondernemen' is heel lang voor heel veel bedrijven een charmant en mooi aangekleed doekje voor het bloeden geweest maar heeft te weinig opgeleverd om daadwerkelijk van impact te zijn."


Beluister het interview hier terug 


 

Meld je aan voor onze nieuwsbrief