Evenementen

Workshop Business as a Campaign

In de workshop Business as a Campaign kijken we naar de kracht van Storytelling, PR en bewustwordingscampagnes vanuit je missie en je merk. .

Gepubliceerd op 11 oktober 2017

Een goed product verkoopt zichzelf…toch? In de workshop Business as a Campaign kijken we naar de kracht van Storytelling, PR en bewustwordingscampagnes vanuit je missie en je merk. 

Social enterprises hebben een voordeel, ze hebben een purpose en spreken mensen aan. Dit betekent niet perse dat je je product of dienst makkelijker verkoopt. Hoe zorg je ervoor dat de purpose duidelijk is en je meer klanten en partners verbindt aan je missie zodat dit leidt tot betere verkoop, het vinden van investeerders, het aantrekken van goede mensen en natuurlijk het realiseren van je missie. En hoe kun je met beperkte middelen zoveel mogelijk bereiken?

We gaan aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Door het bewustwordingselement van je onderneming naar voren te halen in je communicatieboodschap, wordt het nut van je dienst of product, de context, duidelijker. Het wordt een bedrijf met verhaal en een product met purpose; dat inspireert anderen en verkoopt vaak ook beter.
  • Hoe doe je dit? Dus, hoe frame je je verhaal, wie ben je en waarom doe je wat je doet? Communicatie is nooit het eindproduct, maar het is wel een krachtig instrument om mensen aan je te verbinden en vertrouwen op te bouwen;
  • Hoe bouw je je brand? Je kan alles gooien op het direct vermarkten van de ‘USP’s’ van je product, maar via storytelling en PR en media relaties kun je met weinig marketingbudget communicatie heel effectief inzetten;
  • Met transparante communicatie en een helder doel, word je klant ook ambassadeur van je product/dienst en doet hij/zij graag promotie. Hoe kom je daar?


Aan de hand van concrete cases gaan we dieper op deze vragen in. En natuurlijk leggen we ook jullie eigen onderneming onder de loep en kijken we met elkaar wat jij kunt doen om meer klanten aan je product én je missie te verbinden.

De workshop wordt gegeven door Tessa Wernink, onafhankelijk adviseur communicatie (the whole works) en mede-oprichter van Fairphone.
 
Praktische details
Wat? Workshop Business as a campaign, lees hier meer.
Wanneer? Woensdag 11 oktober, van 13.30 uur tot 17 uur
Waar? Keizersgracht 264, Amsterdam
Aanmelden? Stuur een mail naar marijt@social-enterprise.nl ovv Workshop Business as a campaign. Let op: er zijn maximaal 10 plekken beschikbaar, vol is vol.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •