Artikelen

Meetups terugkijken van Koeckebackers, Seepje & Vanhulley

Hoe gaan sociale ondernemingen om met de coronacrisis? In de volgende Meetups vertellen Joep Langen (Koeckebackers), Jasper Gabrielse (Seepje) en Jolijn Creutzberg (Vanhulley) je hier meer over. Waar lopen deze ondernemers tegenaan en waar zien zij (potentiële) kansen?

Gepubliceerd op 28 september 2020


Meetup met Koeckebackers
Joep Langen deinst nergens voor terug! In deze meetup vertelt Joep, een van de initiatiefnemers van Koeckebackers, je alles over zijn ervaring met ondernemen in tijden van corona. Ondanks dat de reguliere omzet van Koeckebackers (B2B) daalde met 90%, draaiden ze de beste omzet sinds hun oprichting in 2014. Hoe hebben zij dit voor elkaar gekregen?

Joep stelt zichzelf kwetsbaar op en legt je uit hoe ze hebben voorkomen dat Koeckebackers zou omvallen. Hij presenteert de 3 sleutels om de deuren van je onderneming open te houden in tijden van corona: innovatie, schaamteloosheid, en strategische partnerships. Verder bespreekt hij de actie NOODKREET en de problematiek van het balanceren van sociale doelen en commerciële belangen.

Spreekt één van deze onderwerpen je aan, ben je gewoon benieuwd of wil jij geïnspireerd worden door creatieve oplossingen? Bekijk de meetup met Koeckebackers hier of ga naar ons Youtube kanaal en luister naar Joep!


Meetup met Seepje
Wat betekent corona voor een sociale onderneming die zich bezig houdt met zeep? In deze meetup praat Jasper Gabrielse je bij over Seepje en de vertienvoudiging van hun verkoop. Hierin bespreekt hij wat de corona epidemie heeft betekent voor de omzet en de obstakels die zijn ontstaan met de leveranciers. Seepje kiest ervoor om volledig transparant te zijn in hun bedrijfsvoering, maar wat betekent dit voor concurrentie?

Ook vertelt Jasper je meer over hun nieuwe initiatief: “anoniem solliciteren”, over hun ervaringen met crowdfunding en over het in zee gaan met een supermarkt. Ben jij benieuwd hoe hard Seepje aan de weg timmert? Bekijk de meetup met Jasper of ga naar ons Youtube kanaal hier!


Meetup met Vanhulley
Het bestaat uit een lap stof, filtert en is verplicht om te dragen in de trein? Inderdaad, een mondkapje! Jolijn Creutzberg van Vanhulley vertelt je meer over de enorme vraag naar mondkapjes en hoe zij als sociaal naaiatelier hier op hebben ingespeeld. Om dit project succesvol te laten verlopen hebben ze gekozen voor een innovatieve samenwerking met de sociale onderneming Binthout. Jolijn deelt haar ervaringen over deze samenwerking en de meerwaarde ervan. Maar daar blijft het niet bij. Vanhulley zit niet stil en heeft ook de handen ineengeslagen met sociale ondernemingen i-did en Makers Unite (gecoördineerd door Enschede Textielstad).

Wat heeft Jolijn geleerd van deze samenwerkingen en wat zou zij een volgende keer anders doen? Overige topics die worden besproken: de uitdagingen van haar bedrijfsmodel, het uitdagen van haar werknemers, en werken met vrijwilligers. Benieuwd? Kijk de volgende meetup in de reeks of ga naar ons Youtube kanaal om de meetup te bekijken!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact

Cabralstraat 1
1057 CD Amsterdam
info@social-enterprise.nl

 

Route

 

 

KVK-nummer: 54772028

BTW nummer: NL8514.34.447.B01

Founding partners:

 

  • PwC-logo-wit.png
  • logo stichting doen.png
  •